SlideShare une entreprise Scribd logo
1  sur  40
Télécharger pour lire hors ligne
spusťte si svůj první PPC
         inzerát

       Petra Větrovská
Co se dnes naučíme

๏ Proč inzerovat ve vyhledávání na Googlu?

๏ Jaké jsou principy fungování Google
  AdWords?


๏ Jak vytvořit první reklamu?
Proč inzerovat ve
vyhledávání na Googlu
    komu a k čemu je to dobré?
reklama




neplacené hledání
inzerent                 zákazník                  Google
๏   inzeruje na klíčové
    slovo
                      1.
๏   nabízí cenu za
    kliknutí                               2.
                           ๏   zadá do
                               vyhledávače dotaz               3.
                                                    ๏   vyhodnotí relevantní
                                                        inzerenty
                                                    ๏   seřadí reklamy
                                      4.            ๏   zobrazí výsledky
                           ๏   klikne a přejde na       vyhledávání
                               web
          5.
๏   zaplatí za klik
Google - reklama ve
vyhledávání

    ๏cílení
    ๏čas
    ๏cena
    ๏kontrola
    ๏flexibilita
Kdo je inzerentem?

๏   skoro každý...
    • kdo má web (nebo aspoň telefon)             $ $
                                              $
๏   kromě případů kdy
    • produkt není vyhledávaný
    • není konkurenceschopný v reklamě ve vyhledávání
    • působí v oboru zákazaných slov
    • nepotřebuje další reklamu
Principy fungování
 Google AdWords
     zjednodušeně
Platba za kliknutí
๏   od 20 haléřů po desítky korun
๏   každé klíčové slovo je jinak drahé
๏   každý inzerent platí jinou cenu
๏   cena se mění i v čase
๏   nikdy nezaplatíte více než maximální cenu, kterou
    nabízíte
๏   platíte vždy jen nejnižší nutnou cenu k udržení pozice
Co sledujeme - základ
๏   CPC - cena za kliknutí
๏   imprese - počet zobrazení
๏   kliky - počet kliknutí
๏   CTR - míra prokliku - % poměr mezi zobrazeními a kliky


๏   konverze - počet konverzí (objednávek)
๏   konverzní poměr - % poměr mezi kliky a konverzemi
๏   CPA - cena za konverzi
๏   hodnota konverze - hodnota objednávek
Pozice reklamy
๏   aukční princip řazení reklam
๏   nelze garantovat, nelze koupit konkrétní pozici
๏   není dopředu známá
๏   vypočítává se znovu při každém hledání


๏   výpočet pozice: nabídnutá CPC x skóre kvality
1.                 2.                  3.

inzerent A          inzerent B          inzerent C
nabídka: 8 Kč       nabídka: 5 Kč      nabídka: 12 Kč
skóre kvality: 7   skóre kvality: 10    skóre kvality: 4
    8x7=               5 x 10 =            12 x 4 =

    56                  50                  48
  Ad Rank             Ad Rank             Ad Rank
Začínáme
Potřebujeme
๏   založit účet AdWords
    • k tomu je potřeba funkční email
    • a nastavit platby
๏   promyslet si cíle
    • koho a jak chci oslovit, co hledají mí zákazníci
๏   vytvořit reklamu
    • nastavení kampaně
    • klíčová slova
    • texty
    • rozpočty a ceny
    • cílové stránky
๏   zajistit měření
    • konverze přímo v Google AdWords
    • veškerou návštěvnost (např.) v Google Analytics
Promyšlení kampaně
๏   jaký web budeme inzerovat?
    • Apple store
๏   jaké produkty?
    • iPhone 5 + všechny ostatní
๏   kolik na to máme peněz?
๏   co od reklamy čekáme?
    • brand
    • výkon, objednávky
๏   jaký je konkrétní cíl?
    • počet objednávek (konverze)
    • náklad na objednávku (CPA)
Klíčová slova
 jak najít ta správná
Relevantní klíčová slova
๏   obecné pojmenování produktu (smartphone)
๏   značky (Apple smartphone)
๏   typy produktů / technická specifikace (iPhone 16GB)
๏   další specifikace
    • cenová hladina (levný iPhone)
    • místo (iPhone Praha)
๏   název konkrétního produktu (iPhone 5 64GB)
๏   informační dotazy (jak si vybrat smartphone)
Shody klíčových slov
๏   [přesná]
    • reklama se zobrazí jen když se dotaz přesně shoduje s klíčovým
      slovem
    • iPhone 5 -> iPhone 5
๏   “frázová”
    • reklama se zobrazí, před nebo za, ale ne mezi) frázi, ve stejném
      pořadí slov (cokoliv
                           když dotaz obsahuje danou

    • iPhone 5 -> bílý iPhone 5, iPhone 5 Praha
๏   volná
    • reklama se zobrazí, když dotaz obsahuje slova fráze, na pořadí
      nezáleží
    • iPhone 5 -> iPhone 4 nebo 5, černý iPhone 4 nebo 5 Praha
Vylučující slova
๏   pokud je slovo obsažené ve vyhledávacím dotazu,
    reklama se nezobrazí
๏   vše nerelevantní


๏   produkty, které (už) nemáme
๏   služby které nenabízíme
๏   irelevantní cenová hladina, místo prodeje
๏   jakékoliv nesouvisející fráze, které může dotaz
    obsahovat
Apple store (účet)

Mac (kampaň)       iPad (kampaň)     iPod (kampaň)
iPhone (kampaň)
iPhone (sestava) černý iPhone (sestava)
  iPhone prodej Praha(sestava)            ...
 iPhone 5 (sestava)
 klíčová slova                 reklamní texty
                      -skiny
        iphone5
                      -bazar
       iphone 5
                     -oprava
      “iphone 5”
                     -vyhrát
      [iphone 5]
Google Trends
๏   www.google.com/trends
Využití Google Trends
๏   statistiky vyhledávání


๏   zjištění sezónnosti
๏   porovnání síly brandu s konkurencí
๏   ověření a porovnání hledanosti klíčových slov
Keyword Suggestion Tool
Nástroj na návrh klíčových slov
๏   adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
๏   www.sklik.cz/navrh-klicovych-slov
๏   http://ads.youtube.com/keyword_tool


๏   zjištění vhodných slov
๏   zjištění vylučujících slov
๏   ověření objemu hledání
๏   odhad ceny za klik
Odhad provozu (AdWords)
Reklamní texty
jak je napsat tak, aby na ně vůbec někdo kliknul
Jak vypadá reklamní text
viditelná URL
  (35 znaků)             titulek
                       (25 znaků)




                    popisek (2 řádky)
                      (každý 35 znaků)
  cílová URL
   (1024 znaků)
 (nezobrazuje se)
Správný text obsahuje
๏   klíčová slova
๏   informace a argumenty
๏   výzvu k akci
Vylepšení textu
๏   otázka




๏   čísla
Sitelinky - rozšíření o podstránky
Rozšíření o mapu
Google+ rozšíření
Cílová stránka
 kam poslat zákazníka
Když už máme první
      inzerát
   tvrdá práce teprve začíná
Jak ještě inzerovat iPhone
v Google AdWords?příklad
                   a                     n

๏   bannery v obsahové síti Google Display Network
๏   pre-roll na YouTube
๏   reklama v Androidech
๏   remaketing majitelům MacBooku
?
           ptejte se...


      čtěte si: vetrovka.cz
    tweetněte mi: @vetrovka


napište mi: petra.vetrovska@gmail.com

Contenu connexe

Tendances

Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly roky
Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly rokyJak stavět affiliate weby, aby fungovaly roky
Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly rokyOndřej Martinek
 
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.com
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.comNejvětší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.com
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.comRobertNemec.com
 
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?NetDirect
 
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacich
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacichEfektivita PPC kampani ve vyhledavacich
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacichOptimics s.r.o.
 
5 otázek, když plánujete web
5 otázek,  když plánujete web5 otázek,  když plánujete web
5 otázek, když plánujete webPetr Bechyně
 
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)Petra Větrovská
 
AdWords Checklist
AdWords ChecklistAdWords Checklist
AdWords Checklistigloonet
 
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeJak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeNetDirect
 
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)Martin Šimko
 
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)igloonet
 
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015Sun Marketing
 
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...Jan Kvasnička
 
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketingu
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketinguUJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketingu
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketinguSun Marketing
 
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...Sun Marketing
 
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)Petr Pavelek
 
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procentJak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procentPetr Pavelek
 
Propagace v online světě, internetový marketing
Propagace v online světě, internetový marketingPropagace v online světě, internetový marketing
Propagace v online světě, internetový marketingStanislav Vasko
 

Tendances (20)

Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly roky
Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly rokyJak stavět affiliate weby, aby fungovaly roky
Jak stavět affiliate weby, aby fungovaly roky
 
Neprakticky o ppc
Neprakticky o ppcNeprakticky o ppc
Neprakticky o ppc
 
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.com
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.comNejvětší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.com
Největší SEO mýty, kterým nesmíte věřit | RobertNemec.com
 
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
Co nabízí Google AdWords pro eshopy?
 
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacich
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacichEfektivita PPC kampani ve vyhledavacich
Efektivita PPC kampani ve vyhledavacich
 
5 otázek, když plánujete web
5 otázek,  když plánujete web5 otázek,  když plánujete web
5 otázek, když plánujete web
 
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)
Jak připravuju kampaně (PPC Offline na #mktfest 2016)
 
AdWords Checklist
AdWords ChecklistAdWords Checklist
AdWords Checklist
 
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytřeJak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
Jak vydělat na vyhledávačích zboží chytře
 
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)
Jak se odlišit v SERPu (SEO jako Brno #1)
 
Vzor AdWords auditu
Vzor AdWords audituVzor AdWords auditu
Vzor AdWords auditu
 
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)
Pro česká divadla - Elegance internetového marketingu v praxi (16.4.2013)
 
Úvod do PPC
Úvod do PPCÚvod do PPC
Úvod do PPC
 
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015
Click it - Webová analytika chytře s Google Analytics - workshop 23. 4. 2015
 
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...
Zvyšujeme obchodní výkonnost eshopu/webu prakticky | TREND Marketing Summi...
 
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketingu
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketinguUJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketingu
UJEP - FSE - Speciální disciplíny online marketingu
 
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...
Digisemestr - Pod pokličkou úspěšných kampaní Sun Marketingu - workshop 10. 1...
 
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)
Sklik - pokročilé optimalizační metody (E-SHOPVÍKEND 2015)
 
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procentJak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky procent
 
Propagace v online světě, internetový marketing
Propagace v online světě, internetový marketingPropagace v online světě, internetový marketing
Propagace v online světě, internetový marketing
 

Similaire à Spusťte si svůj první PPC inzerát v Google AdWords

Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018
Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018
Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018Martin Šimko
 
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...Tereza Hutárková
 
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPC
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPCČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPC
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPCSun Marketing
 
Jak správně nastavit PPC kampaně v Skliku
Jak správně nastavit PPC kampaně v SklikuJak správně nastavit PPC kampaně v Skliku
Jak správně nastavit PPC kampaně v SklikuEtenim
 
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub HerrmannJakub Herrmann
 
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...Shopcamp 2014
 
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě Meta
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě MetaPPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě Meta
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě MetaTaste
 
Školení online marketingu
Školení online marketinguŠkolení online marketingu
Školení online marketinguJiří Zapletal
 
Prezentace - XML agregátory
Prezentace - XML agregátoryPrezentace - XML agregátory
Prezentace - XML agregátorySKANnet.cz
 
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKPrezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKoptimio
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule Taste Medio
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleSEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleVladimír Saur
 
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)H1.cz
 
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...Mergado technologies s. r. o.
 
Jak mít výdělečný firemní web
Jak mít výdělečný firemní webJak mít výdělečný firemní web
Jak mít výdělečný firemní webBrilo Team
 
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolou
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolouAdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolou
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolouH1.cz
 
Remarketing v PPC kampaních
Remarketing v PPC kampaníchRemarketing v PPC kampaních
Remarketing v PPC kampaníchMarek Mašek
 
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czJak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czNetDirect
 

Similaire à Spusťte si svůj první PPC inzerát v Google AdWords (20)

Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018
Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018
Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů při stejných pozicích - Word camp 2018
 
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...
Jak správně nastavit PPC kampaně na Sklik (Seznam) | Tereza Hutárková - Eteni...
 
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPC
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPCČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPC
ČZU - Online marketing 2017 - Marketing založený na vyhledávačích: SEO a PPC
 
Jak správně nastavit PPC kampaně v Skliku
Jak správně nastavit PPC kampaně v SklikuJak správně nastavit PPC kampaně v Skliku
Jak správně nastavit PPC kampaně v Skliku
 
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann
22.IMsraz v Ostravě - 5 nejčastějších chyb v ppc - Jakub Herrmann
 
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
Petr Pavelek: Jak zvýšit výkon PPC účtu e-shopu o desítky % během 45 minut (S...
 
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě Meta
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě MetaPPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě Meta
PPC Date #4: David Čedík - Práce s ID's ve výkonnostní reklamě Meta
 
Školení online marketingu
Školení online marketinguŠkolení online marketingu
Školení online marketingu
 
Nejčastější chyby při podnikání na Internetu - Radim Hasalík
Nejčastější chyby při podnikání na Internetu - Radim HasalíkNejčastější chyby při podnikání na Internetu - Radim Hasalík
Nejčastější chyby při podnikání na Internetu - Radim Hasalík
 
Prezentace - XML agregátory
Prezentace - XML agregátoryPrezentace - XML agregátory
Prezentace - XML agregátory
 
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMKPrezentace firmy optimio pro CIRMK
Prezentace firmy optimio pro CIRMK
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
 
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové kouleSEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
SEOvěštby: předpověď výsledků bez křišťálové koule
 
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)
Marketing ve vyhledávačích (WebExpo2008)
 
SEO Workshop
SEO WorkshopSEO Workshop
SEO Workshop
 
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...
Autentické zakaznické recenze - Tomasz KEPA @Spolehliverecenze.cz 23.09.2023 ...
 
Jak mít výdělečný firemní web
Jak mít výdělečný firemní webJak mít výdělečný firemní web
Jak mít výdělečný firemní web
 
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolou
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolouAdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolou
AdWords a Sklik: reklama, kterou máte pod kontrolou
 
Remarketing v PPC kampaních
Remarketing v PPC kampaníchRemarketing v PPC kampaních
Remarketing v PPC kampaních
 
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.czJak nejlépe propagovat na Zboží.cz
Jak nejlépe propagovat na Zboží.cz
 

Plus de Petra Větrovská

Plus de Petra Větrovská (6)

Konkurence v Auction Insights
Konkurence v Auction InsightsKonkurence v Auction Insights
Konkurence v Auction Insights
 
Můj PPC idol
Můj PPC idolMůj PPC idol
Můj PPC idol
 
Pripravte-ppc-kampane-na-rok-2017
Pripravte-ppc-kampane-na-rok-2017Pripravte-ppc-kampane-na-rok-2017
Pripravte-ppc-kampane-na-rok-2017
 
Špehování konkurence
Špehování konkurenceŠpehování konkurence
Špehování konkurence
 
Co o nas vi google
Co o nas vi googleCo o nas vi google
Co o nas vi google
 
Nekonference PPC 2013
Nekonference PPC 2013Nekonference PPC 2013
Nekonference PPC 2013
 

Spusťte si svůj první PPC inzerát v Google AdWords

  • 1. spusťte si svůj první PPC inzerát Petra Větrovská
  • 2. Co se dnes naučíme ๏ Proč inzerovat ve vyhledávání na Googlu? ๏ Jaké jsou principy fungování Google AdWords? ๏ Jak vytvořit první reklamu?
  • 3.
  • 4.
  • 5.
  • 6. Proč inzerovat ve vyhledávání na Googlu komu a k čemu je to dobré?
  • 8. inzerent zákazník Google ๏ inzeruje na klíčové slovo 1. ๏ nabízí cenu za kliknutí 2. ๏ zadá do vyhledávače dotaz 3. ๏ vyhodnotí relevantní inzerenty ๏ seřadí reklamy 4. ๏ zobrazí výsledky ๏ klikne a přejde na vyhledávání web 5. ๏ zaplatí za klik
  • 9. Google - reklama ve vyhledávání ๏cílení ๏čas ๏cena ๏kontrola ๏flexibilita
  • 10. Kdo je inzerentem? ๏ skoro každý... • kdo má web (nebo aspoň telefon) $ $ $ ๏ kromě případů kdy • produkt není vyhledávaný • není konkurenceschopný v reklamě ve vyhledávání • působí v oboru zákazaných slov • nepotřebuje další reklamu
  • 11. Principy fungování Google AdWords zjednodušeně
  • 12. Platba za kliknutí ๏ od 20 haléřů po desítky korun ๏ každé klíčové slovo je jinak drahé ๏ každý inzerent platí jinou cenu ๏ cena se mění i v čase ๏ nikdy nezaplatíte více než maximální cenu, kterou nabízíte ๏ platíte vždy jen nejnižší nutnou cenu k udržení pozice
  • 13. Co sledujeme - základ ๏ CPC - cena za kliknutí ๏ imprese - počet zobrazení ๏ kliky - počet kliknutí ๏ CTR - míra prokliku - % poměr mezi zobrazeními a kliky ๏ konverze - počet konverzí (objednávek) ๏ konverzní poměr - % poměr mezi kliky a konverzemi ๏ CPA - cena za konverzi ๏ hodnota konverze - hodnota objednávek
  • 14. Pozice reklamy ๏ aukční princip řazení reklam ๏ nelze garantovat, nelze koupit konkrétní pozici ๏ není dopředu známá ๏ vypočítává se znovu při každém hledání ๏ výpočet pozice: nabídnutá CPC x skóre kvality
  • 15. 1. 2. 3. inzerent A inzerent B inzerent C nabídka: 8 Kč nabídka: 5 Kč nabídka: 12 Kč skóre kvality: 7 skóre kvality: 10 skóre kvality: 4 8x7= 5 x 10 = 12 x 4 = 56 50 48 Ad Rank Ad Rank Ad Rank
  • 17. Potřebujeme ๏ založit účet AdWords • k tomu je potřeba funkční email • a nastavit platby ๏ promyslet si cíle • koho a jak chci oslovit, co hledají mí zákazníci ๏ vytvořit reklamu • nastavení kampaně • klíčová slova • texty • rozpočty a ceny • cílové stránky ๏ zajistit měření • konverze přímo v Google AdWords • veškerou návštěvnost (např.) v Google Analytics
  • 18. Promyšlení kampaně ๏ jaký web budeme inzerovat? • Apple store ๏ jaké produkty? • iPhone 5 + všechny ostatní ๏ kolik na to máme peněz? ๏ co od reklamy čekáme? • brand • výkon, objednávky ๏ jaký je konkrétní cíl? • počet objednávek (konverze) • náklad na objednávku (CPA)
  • 19. Klíčová slova jak najít ta správná
  • 20. Relevantní klíčová slova ๏ obecné pojmenování produktu (smartphone) ๏ značky (Apple smartphone) ๏ typy produktů / technická specifikace (iPhone 16GB) ๏ další specifikace • cenová hladina (levný iPhone) • místo (iPhone Praha) ๏ název konkrétního produktu (iPhone 5 64GB) ๏ informační dotazy (jak si vybrat smartphone)
  • 21. Shody klíčových slov ๏ [přesná] • reklama se zobrazí jen když se dotaz přesně shoduje s klíčovým slovem • iPhone 5 -> iPhone 5 ๏ “frázová” • reklama se zobrazí, před nebo za, ale ne mezi) frázi, ve stejném pořadí slov (cokoliv když dotaz obsahuje danou • iPhone 5 -> bílý iPhone 5, iPhone 5 Praha ๏ volná • reklama se zobrazí, když dotaz obsahuje slova fráze, na pořadí nezáleží • iPhone 5 -> iPhone 4 nebo 5, černý iPhone 4 nebo 5 Praha
  • 22. Vylučující slova ๏ pokud je slovo obsažené ve vyhledávacím dotazu, reklama se nezobrazí ๏ vše nerelevantní ๏ produkty, které (už) nemáme ๏ služby které nenabízíme ๏ irelevantní cenová hladina, místo prodeje ๏ jakékoliv nesouvisející fráze, které může dotaz obsahovat
  • 23. Apple store (účet) Mac (kampaň) iPad (kampaň) iPod (kampaň) iPhone (kampaň) iPhone (sestava) černý iPhone (sestava) iPhone prodej Praha(sestava) ... iPhone 5 (sestava) klíčová slova reklamní texty -skiny iphone5 -bazar iphone 5 -oprava “iphone 5” -vyhrát [iphone 5]
  • 24. Google Trends ๏ www.google.com/trends
  • 25. Využití Google Trends ๏ statistiky vyhledávání ๏ zjištění sezónnosti ๏ porovnání síly brandu s konkurencí ๏ ověření a porovnání hledanosti klíčových slov
  • 27. Nástroj na návrh klíčových slov ๏ adwords.google.com/select/KeywordToolExternal ๏ www.sklik.cz/navrh-klicovych-slov ๏ http://ads.youtube.com/keyword_tool ๏ zjištění vhodných slov ๏ zjištění vylučujících slov ๏ ověření objemu hledání ๏ odhad ceny za klik
  • 29. Reklamní texty jak je napsat tak, aby na ně vůbec někdo kliknul
  • 30. Jak vypadá reklamní text viditelná URL (35 znaků) titulek (25 znaků) popisek (2 řádky) (každý 35 znaků) cílová URL (1024 znaků) (nezobrazuje se)
  • 31. Správný text obsahuje ๏ klíčová slova ๏ informace a argumenty ๏ výzvu k akci
  • 32. Vylepšení textu ๏ otázka ๏ čísla
  • 33. Sitelinky - rozšíření o podstránky
  • 36. Cílová stránka kam poslat zákazníka
  • 37.
  • 38. Když už máme první inzerát tvrdá práce teprve začíná
  • 39. Jak ještě inzerovat iPhone v Google AdWords?příklad a n ๏ bannery v obsahové síti Google Display Network ๏ pre-roll na YouTube ๏ reklama v Androidech ๏ remaketing majitelům MacBooku
  • 40. ? ptejte se... čtěte si: vetrovka.cz tweetněte mi: @vetrovka napište mi: petra.vetrovska@gmail.com